Tuesday, July 21, 2015

南瓜腊肠炒饭 (Fried Rice with Pumpkin & Chinese Sausage) BREE#11



从未想过把南瓜做菜肴
南瓜在我家只适合用于糕点烘培
有试过煮咖喱,当时骗了一家大小
因为我说:
这是马铃薯
大家还真的信以为真
哈哈哈
这一次
我把南瓜切丁加入饭里一起炒
名副其实的
【南瓜炒饭】
加了腊肠丁和午餐肉
为的就是让孩子看在这两样他们最爱的食物份上
把南瓜也一起吃了
谢天谢地,孩子还真的吃了
吃了才问我是什么
“妈咪,是萝卜吗?”
这次为了不再说骗话唯有从实招来
是Pumpkin,宝贝
嘻嘻嘻嘻嘻



想不到南瓜吃起来有点番薯的味道
微甜微甜的,还不错吃哦
冰厨还有1/4南瓜,就炒米粉吧

南瓜腊肠炒饭 Fried Rice with Pumpkin and Chinese Sausage
材料 Ingredients:
南瓜丁 Pumpkin Cubes 
腊肠丁 Chinese sausage cut cube
蒜蓉 Garlic
杂蔬菜 Mix Vege 
午餐肉 Pork Luncheon Meat
隔夜饭 Overnight Rice 
鸡蛋 Eggs 

调味料Seasoning:
盐 Salt
生抽 Soy Sauce
江鱼仔粉 Anchovies Powder
胡椒粉 Pepper Powder
(所有材料都依个人所爱添加,我只是大概大概分量)
~All Ingredients are depend on your own favourite~

做法 Method:
1.加入两汤匙食油爆香蒜蓉,加入腊肠与午餐肉一起炒香。
Add 2 tbsp oil and fry garlic till aromatic saute,add in chinese sausage and luncheon meat continue fry.

2.加入南瓜丁与杂蔬菜一起翻炒。
Add pumpkin and mix vege to fry.

3.把隔夜饭加入一起炒,再把调味料加入炒至饭粒在锅里跳舞 ^o^
Add in rice and seasoning,fry till rice dancing in the wok ^o^

4.盛起即可享用。
And it's ready to be served!



I am submitting this post to Best Recipes for Everyone
BREE# 11 I Have A Date with Pumpkin
Organized by Fion of Xuanhom's Mom
And 
co-hosted by Rachel of Simple Life


9 comments:

既然来到,别潜水哦。。。留下只字片言吧。。。^^
It's my pleasure to have you here ,please leave a message if you really enjoy^^

  1. 如果是我一定再骗孩子说是马铃薯,哈哈!
    因为他们真的很不喜欢啦!><

    ReplyDelete
  2. 呈上一碟来。。。*^_^*

    ReplyDelete
  3. 香喷喷的。。。。。我给坏人喷到了 ---。-----“”“

    ReplyDelete
  4. 我喜欢腊肠和午餐肉,南瓜留给妳,呵呵呵
    半生熟蛋是我的!!

    ReplyDelete
  5. 我是超爱南瓜的,所以快来一碗啦

    ReplyDelete
  6. 哇呜!! 饿饿饿饿饿!太抢眼了

    ReplyDelete
  7. Oh yes dancing fried rice ! Must be tasty too!

    ReplyDelete
  8. 我喜欢!我喜欢!南瓜炒饭真的好好吃❤

    ReplyDelete
  9. Hey 达令, I have nominated your blog for 2015 versatile blogger award. Pls click on my post at https://bakingintotheether.wordpress.com/2015/07/25/the-versatile-blogger-award/ to follow up on this 😉

    ReplyDelete
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...